Viimase aastakümne jooksul on üha enam populaarsust kogunud veebipõhine õppimine ja simulatsioonid ning nende kasutamist on näha nii haridussektoris kui ka sarnase mõtteviisiga ettevõtetes. Simulatsioonid ehk olukordade mängulised lahendused loovad põnevaid, õpetlikke ning lõbusaid õpikogemusi, pakkudes lisaks kasutegureid, mida traditsiooniliste süsteemidega ei ole võimalik saavutada. Uuringud näitavad, et simulatsioonide kasutamine õppimises suurendab kaasatust, sisendab saavutustunnet ning suurendab õpitu vastuvõtmist ja kinnistamist kümme korda enam, kui traditsioonilised õppemeetodid, nagu lugemine või kuulamine. Lühidalt öeldes on mängude kaasamine meeskonnatööd arendavates tegevustes näidanud nende tegevuste efektiivsuse kasvu. Tehnoloogiarakendused mängivad üha olulisemat rolli meeskonnatööd arendavate programmide läbiviimisel, asendades traditsioonilistes meeskonnatöö lahendustes paberi ja pliiatsi erinevate digitaalsete abivahenditega, nagu nutitelefonid, tahvelarvutid või GPS- süsteemid.
Meeskonnatöö tulevik
Vaadates aastat 2019, on kõige muljetavaldavamad ja tõhusamad meeskonnatöö lahendused koostööl põhinevad VR ehk virtuaalreaalsuse mängud, nagu Lõksus virtuaalmaailmas, ja kõrgtehnoloogilisi seadeldisi hõlmavad tegevused, nagu Häire (alloleval pildil), kus kasutatakse kohandatud puslelaekaid ja säravpunast aega lugevat seadeldist.
Põgenemistoa stiilis teemad on muutunud üha populaarsemaks ning kinnitanud kanda ka meeskonnatöö maastikkul, võimaldades osalejatel siseneda erinevatesse maailmadesse ja astuda fiktiivsetesse rollidesse, samal ajal kasulikke oskusi arendades. Suurepärane näide sellest on Viirusetõrje - tegevus, kus osalejad peavad päästma maailma surmava viiruse eest, kasutades põgenemistoa stiilis mõistatusi koos tehnoloogiaga, et saavutada täielik kaasatus ja motivatsioon ning täiustada õpitu kinnistamist.
Kuidas toetab teadus simulatsioonipõhist õppimist
Kui inimesed osalevad keha või vaimu stimuleerivates tegevustes, vabanevad nende organismis endorfiinid ehk õnnehormoonid. Endorfiinid on neurotransmitterid, mis tekitavad õnne- ja motivatsioonitunnet, eriti juhtudel, kui te olete midagi saavutanud või mõne ülesande edukalt sooritanud. Catalysti uusim Go Team-i programm Põgenemine labürindist on spetsiaalselt välja töötatud sellest lähtuvalt - esitades meeskondadele väljakutseid ja premeerides neid eduka läbimise eest punktide, virtuaalsete auhindade või järgmisele tasemele üleminekuga. See vabastab endorfiine, luues positiivse tunde, mis viib suurema kaasatuse, motivatsiooni ja eduni.
Risk ja preemia
Risk ja preemia panevad osalised saavutuse nimel veelgi enam pingutama. Me kõik teame sõltuvusttekitavaid pokkerimasinaid, kaardi- ja täringumänge ning teisi hasarti tekitavaid või riskimisega seotud mänge. See on aga omadus, mida saab ära kasutada meeskonnatöö harjutustes, et osalisi veelgi enam kaasata.
Quickfire programmides peavad meeskonnad ülesannetest osa võtmiseks riskima oma žetoonidega ja eduka soorituse korral saavad nad preemiaks veelgi rohkem žetoone, mida edaspidi investeerida. See loob tegevusringi, kus osalised kordavad oma tegevust tänu riskist ja preemiast saadavale hasardile. Tegevuste kordamine võimaldab osalistel veelgi tõhusamalt ja analüütilisemalt vajalikke oskusi lihvida ilma, et loodaks monotoonset ning igavat harjutuste jada, mis lõppkokkuvõttes jätaks meeskonnaliikmed igavusse ja tegevusetusse. Täpselt selline lõbu ja õppimise vahekord on just see, mis teeb meeskonnatööd arendavad üritused kasulikuks, kuna selle tulemusel on osalised täielikult ülesandesse sukeldunud, motiveeritud ning arendavad üha enam mingit kindlat oskust.Endorfiinid
Teada-tuntud probleem halvasti kavandatud meeskonnatöö programmide puhul on puudulik osavõtt, kus üks või isegi enam meeskonnaliikmeid muutuvad pelgalt passiivseteks pealtvaatajateks. Läbi mänguliste simulatsioonide, nutika disaini ja tehnoloogia kasutamise saavad kõik osalejad aktiivselt kaasa lüüa ning endorfiinid tagavad nende kaasatuse kogu mängu vältel. Teaduslikult on tõestatud, et endorfiinide vabastamine võimaldab osalistel samuti meelde jätta rohkem informatsiooni, mis on väga oluline meeskonnatööd arendavate mängude disainimisel ning planeerimisel.
Olenemata sellest, kas soovite tõsta konverentsi osalejate kaasatust või soovite korraldada lihtsalt meeskonnatööd arendavat üritust, aitavad teie soovitud õpitulemustele keskenduvad küsimused või harjutused tagada osalejate kaasatuse, tõsta nende motivatsiooni ja muuta informatsiooni vastuvõtmise veelgi efektiivsemaks ning tagada selle talletamise nende pikaajalisse mällu.
Tagasiside ja arengupotentsiaal
Mängulised lahendused on meeskondadele suurepäraseks võimaluseks saada pidevat, ajakohast ja automaatset tagasisidet. Varem pidid meeskonnad oma tulemuste teadasaamiseks ootama kuni tulemuste teatamise hetkeni või mõningatel juhtudel isegi ürituse lõpuni. Catalyst Globali tehnoloogiapõhistes programmides on kõik uuendused, tagasiside ja tulemused reaalajas jälgitavad ning seeläbi on osalistel võimalik oma sooritustel mängu käigus silm peal hoida. Samuti on osalistel võimalik äbi rakenduse sõnumifunktsiooni saada mängujuhilt või teistelt osalejatelt julgustavaid sõnumeid.
Kohese tagasiside funktsioon ei võimalda mitte ainult tabeli tipus olevatel osalejatel, vaid ka kõigil teistel oma sooritust koheselt hinnata ning seda jooksvalt parandada. Uuringud on näidanud, et arengupotentsiaal on väga oluliseks aspektiks nii enesetäienduse kui ka heaolu vaatepunktist. Seda silmas pidades peaksid tehnoloogiat kasutavad mängud ja simulatsioonid olema välja töötatud nii, et nendes olevad väljakutsed kordaksid mingite kindlate oskuste kasutamist. Catalyst on oma tehnoloogiapõhistes programmides seda põhimõtet rakendanud. Seda kasutatakse eelkõige Kõik kaasa mängudes töötajate pardalevõtmiseks ja konverentsi osalejate kaasamiseks ning e-õppe protsessi osaks olevates mängudes, mida mängitakse enamasti individuaalselt.
Sellistel juhtudel, kus väljakutsed või ülesanded ei ole nii must-valged ja tulemusi arvestab mängujuht mitte rakendus, on vajalik kasutusele võtta tulemuste süsteem, mis julgustab meeskondi, näidates mängu edenedes nende soorituse paranemist. Selline punktiarvestus aitab kaasa nii meeskondade sooritusele kui ka motivatsioonile.
Kokkuvõttes võib öelda, et erinevate mängutehnikate kasutamine meeskonnatöö arendamisel on näidanud kasvu nii kaasatuses, motivatsioonis kui ka teostuses ning samuti aidanud muuta õppimist meeldejäävamaks. Need tulemused seletavad, miks mängutehnikaid sisaldavate meeskonnatöö programmide läbiviimisel mängib tehnoloogia üha olulisemat rolli, luues tõhusamaid tegevusi, mis toovad kasu nii ettevõtetele kui nende töötajatele.