Hiljuti Hongkongi konverentsi- ning näitusekeskuses toimunud 2016. aasta personalivaldkonna tippkohtumine oli personalispetsialistidest pungil, võõrustades igal päeval üle 2500 külalise. Kohtumise läbivaks teemaks olnud Disruptive Innovation ehk segav innovaatilisus tekitas palju kõneainet. Palju tähelepanu köitis ka Catalyst Globali kauaoodatud juhtimistreeningu ja meeskonnatöö arendamise tahvelarvutipõhise lahenduse Peak Performance ehk Tipu Vallutamine esmaesitlus.
Tipu vallutamine
Tipu vallutamine on võistluslik mäng, kus meeskonnad peavad haldama oma ressursse ning jälgima ilmastikuolusid, juhatades giide 18 virtuaalpäeva kestva ekspeditsiooni käigus Everesti tippu ja tagasi baaslaagrisse. Meenutage filme Everest või Sherpa. Iga meeskond näeb oma valikuvõimalusi meeskonna tahvelarvutis ning langetab seal ka oma otsuse. Ronimist mõjutavad tingimused, nagu kõrguse muutus ja ilmastikuolud, näidatakse projektori abil suurele ekraanile, kus on samaaegselt näha ka üleüldine meeskondade paremusjärjestus, et hoida võistluslikku põnevust kogu mängu jooksul. Kõikide tõsiste otsuste vahele on pikitud ka kergemad füüsilised tegevused, nagu näiteks magamiskoti kokkupanemine, ronimisvarustuse kinnisilmi selgapanek ning telgi kokkupanek!
Kogemuslikku õppimist ei tohiks kindlasti alahinnata ning seda nii individuaalse kui ka organisatsiooni muutmise abivahendina käsitledes. Tavalises töökeskkonnas on töötajatel tihtipeale hirm ebaõnnestumise ees. Uuringud on aga näidanud, et kogemuslik õppimine väljaspool igapäevast töökeskkonda, kus kasutatakse kaasahaaravaid teemasid, käegakatsutavaid komponente ning lõbusaid ja ärikeskkonnale kohaseid ühenduslülisid, on uute teadmiste omandamiseks kiire lahendus.
Peale mängu analüüsivad osalejad tehtud otsuseid ehk teevad nad kindlaks, mis harjutuse kestel toimus, mis otsuseid nad tegid ning mis olid nende otsuste tagajärjed. Kõrvutades seda reaalse ärimaailma tingimustega, suudavad osalejad teha oma käitumises püsivaid ja tõhusaid muudatusi, kuna nad saavad aru oma otsuste tagajärgedest ning oskavad nende eest vastutust võtta.
FreshBiz mäng
Segav innovaatilisus oli põhiteemaks ka personalispetsialistidele mõeldud FreshBizi seminaril õppimisteatris, mille osalejate arv paisus etteplaneeritud istekohti arvesse võttes kolmekordseks! David Simpson Team Building Asia-st juhtis osalejaid lõbusas mängul põhinevas töötoas FreshBiz, mis on mõeldud meeskonnatöö ja loovuse innustamiseks vähem kui 90 minutiga. Tänaseks päevaks on FreshBiz mõjutanud enam kui 35 000 inimese elu 20 riigis. Ja see ei erinenud kuidagi ka personalivaldkonna tippkohtumisel. Osalejad kinnitasid, et nad said mängu jooksul põnevaid uusi teadmisi nii koostöö, loovuse kui ka iseseisva ettemõtlemise olulisuse kohta. FreshBiz on loodud Ronen Gafni ja Simcha Glucki poolt ning on tänu Catalyst Globali võrgustikule saadaval üle terve maailma.
Go Team ehk Sünergiline meeskond
Team Building Asia lähenes teemale omamoodi ning disainis aadejahi stiilis orienteerumismängu, et innustada osalejate kaasatust erinevate tippkohtumise raames üles seatud boksidega. Osalejatele jagati IPadid, kuhu oli alla laetud Go Team rakendus ning mis juhatas osalejatele teed. Boksidesse saabumisel pidid nad suhtlema seal olevate ettevõtete esindajatega ning vastama selle ettevõte teenuste kohta käivatele 3-4 küsimusele. Kõik osalejad kinnitasid nagu ühest suust, et see oli lõbus ning ainulaadne viis Hongkongis toimuva tippkohtumise uudistamiseks.